Pieniądze zostaną w powiecie obornickim? Konsorcjum z Rogoźna złożyło najkorzystniejszą ofertę na przewozy autobusowe w gminie Oborniki.

Pieniądze zostaną w powiecie obornickim? Konsorcjum z Rogoźna złożyło najkorzystniejszą ofertę na przewozy autobusowe w gminie Oborniki.

GMINA OBORNIKI. Jak już wcześniej informowaliśmy, przetarg na przewozy pasażerskie w gminie Oborniki został odwołany, ponieważ oferent przysłał swą propozycję zapisaną w takim pliku, którego w żaden sposób nie udało się otworzyć.

Burmistrz Tomasz Szrama zdecydował wówczas, aby dla przejrzystości cały przetarg odwołać i ogłosić go powtórnie.

Do urzędu wpłynęło dziewięć ofert. Propozycje wahały się od 42 i pół miliona, w przypadku obecnego przewodnika, który swą drugą propozycją dowodzi, że jest tak bardzo drogi, więc musi przegrać i opuścić obornicki rynek – do około 27 milionów za najbliższe siedem lat, co zaproponował ten kontrahent, którego poprzedniej oferty nie udało się odczytać.

Wszystkie te oferty ułożyliśmy w porządku od najdrożej do najtańszej, więc też najkorzystniejszej.

ARRTVA BUS Transport Polska Sp. z o.o. Toruń liczy na kwotę – 42 543 175,62 (6,48 zł netto/1km).

Bus Marco Polo Wratislavia 1992 Wrocław zaproponowało kwotę – 39 194 870,13 (5,97 zł netto/1 km).

Konsorcjum: BP TOUR Sp. z o.o. Lublin & Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP TOUR Piotr Brewczak Bełżyce zaproponowało kwotę – 35 386 993,31 (5,39 zł netto/1 km).

Konsorcjum: Kłosok Żory & Jutrans Sp. z o.o. Żory chce – 33 483 054,89 (5,10 zł netto/1 km).

Konsorcjum: PKS Tarnobrzeg z Tarnobrzega & “MARKOPOL” Transport Krajowy i Zagraniczny Marek Rzeźnik Mielec & Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak Trzęsówka zapisało w ofercie kwotę- 30 988 239,03 (4,72 zł netto/1 km).

Konsorcjum: PKS POŁUDNIE Sp. z o.o. Świerklaniec & Małgorzata Kurkowska Kwaśniów Górny Klucze 28 887 341,47 (4,40 zł netto/1 km)
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej “POLONUS” w Warszawie S.A. Warszawa & Stalko Przybysz i Wspólnicy Spółka Jawna Zielonka chce za usługę przewozową – 28 756 035,38 (4,38 zł netto/1 km).

Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. Sp. z o.o. Grodzisk Mazowiecki & Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie Sp. z o.o. Gostynin zaproponowało – 27 311 668,30 (4,16 zł netto/1 km).

Konsorcjum Firma PRZEMYSŁAW Grażyna Czarnecka Rogoźno & Zakład Usług Komunalnych i Transportowych Henryk Siwiński Rogoźno proponuje – 26 917 750,01 (4,10 zł netto/1 km).

Wszystkie te oferty oceni teraz specjalna komisja, wyłoni zwycięzcę a potem będzie czas na ewentualne protesty. W tej sytuacji nowy przewoźnik zacznie wozić oborniczan dopiero w przyszłym roku.

Wiele wskazuje na to, że będzie to konsorcjum dwóch firm z Rogoźna. W tej sytuacji wypłacone w ciągu siedmiu lat przez obornicki budżet pieniądze trafią niedaleko, bo do Rogoźna i to już jest powód do zadowolenia. Może byłoby jeszcze milej, gdyby porozumieli się ze sobą przewoźnicy z Obornik, którzy niestety od wielu lat nie potrafią się jakoś dogadać.

Porozumieli się za to pani Grażyna Czarnecka z panem Henrykiem Siwickim i najprawdopodobniej to oni będą świadczyć usługi komunikacyjne.

Przez 92 miesiące, rozpoczynając nie wcześniej niż po sześciu miesiącach od zawarcia umowy, wystawiając potem co miesiąc fakturę. Tak długi termin działania umowy pomoże wykonawcy zlecenia w zaopatrzeniu się w odpowiedni tabor.

Mowa o co najmniej 10 pojazdach o długości od 6,4 do 10,9 metra, z klimatyzacją i miejscami do siedzenia od 10 do 20 sztuk. Odpowiednio od 2 do 4 miejsc siedzących musi być ustawionych na niskiej części podłogi. Ta nie może przekraczać wysokości od 26 do 32 cm naprzeciwko podwójnych drzwi rozsuwanych.

W autobusie winno się znaleźć stanowisko dla osoby niepełnosprawnej umożliwiające postanowienie jednego wózka inwalidzkiego. Pożądane jest, by było ono zgodnie z wymaganiami dyrektywy unijnej, z deską oporową zamontowaną tyłem do kierunku jazdy i rozkładaną poręczą.

Zamawiający usługę, czyli gmina Oborniki, wymaga od pojazdu, by był wyposażony w jednostkę napędową spełniającą normę czystości spalin nie niższą niż Euro-5. Autobus musi być wyposażony w przyciski „Stop” oraz trzy tablice elektroniczne z informacją o trasie pojazdu.

To tylko garść wymogów, choć te spełnia dziś większość oferowanych na rynku pojazdów. Gdy w przyszłym roku nowe autobusy wyjada na trasy, będzie je można porównać z obecnie jeżdżącymi po gminie, a warto pamiętać, że obecny przewoźnik podjął się wykonywania usług komunikacyjnych w trybie nagłym, z powodu bankructwa jego poprzednika.

Podobne artykuły