Przetarg na budowę drugiego toru i mostu w Obornikach

Przetarg na budowę drugiego toru i mostu w Obornikach

OBORNIKI, WARSZAWA. Jak pisaliśmy już w sierpniu, decyzja o budowie drugiego toru na odcinku Poznań – Piła została podjęta, a teraz ogłoszono przetarg na realizację tej inwestycji.

Na ponad 2-kilometrowym odcinku między posterunkiem Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie zostanie wybudowany drugi tor, co pozwoli na lepsze zarządzanie ruchem pociągów oraz umożliwi obsługę większej liczby składów. To jednak dopiero początek zmian. Na rzece Warcie powstanie nowa nitka mostu kolejowego, co poprawi bezpieczeństwo oraz niezawodność transportu.

– Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie w kontekście poprawy przepustowości linii Poznań – Piła, co ma bezpośredni wpływ na szybkość przejazdów oraz komfort pasażerów. Dzięki temu przejazdy staną się bardziej efektywne i niezawodne – powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dla pasażerów, którzy codziennie korzystają z tej trasy, przewidziano także szereg udogodnień. Na stacji Oborniki Wielkopolskie Miasto powstanie nowy, w pełni dostosowany peron, który będzie spełniał wymagania osób o ograniczonej mobilności. Nowa platforma o długości 300 metrów będzie wyposażona w windy, a także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych. Dzięki tym zmianom podróżni, niezależnie od swoich potrzeb, będą mogli wygodnie i bezpiecznie wsiąść do pociągów.

– Zależy nam na tym, by kolej stała się bardziej dostępna dla każdego, dlatego inwestycja ta uwzględnia potrzeby osób z różnymi trudnościami w poruszaniu się – podkreślił Krzysztof Paszyk, oborniczanin a zarazem minister rozwoju i technologii.

Nowy peron to tylko jedna z wielu korzyści, które przyniesie ta inwestycja. Planowane jest również wybudowanie nowego przejścia podziemnego, które umożliwi wygodniejsze i bezpieczniejsze przemieszczanie się między peronami. Zgodnie z projektem, przejście będzie wyposażone w windy, które zapewnią swobodny dostęp dla osób o ograniczonej mobilności. Zamontowane zostaną również wiaty, jasne oświetlenie oraz tablice informacyjne, a pasażerowie zyskają dostęp do aktualnych rozkładów jazdy.

Zwiększenie przepustowości linii Poznań – Piła to inwestycja o strategicznym znaczeniu, nie tylko dla pasażerów podróżujących w regionie, ale także w kontekście międzynarodowych połączeń kolejowych.

– Dzięki budowie drugiego toru w Obornikach i nowej mijance w Parkowie linia Poznań – Piła stanie się bardziej efektywna. Zwiększona przepustowość linii oznacza mniejsze korki na trasie i szybszy transport. W przyszłości pozwoli to na lepszą obsługę pociągów, zarówno w ruchu regionalnym, jak i międzywojewódzkim – powiedział Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Nowa inwestycja jest częścią większego planu rozwoju kolei w Wielkopolsce. Prace budowlane mają rozpocząć się w drugiej połowie 2025 roku, a zakończenie całego projektu przewidywane jest na drugą połowę 2026 roku. Podczas realizacji inwestycji ruch pociągów ma być utrzymany, dzięki czemu pasażerowie nie odczują większych utrudnień w codziennych podróżach.

Przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych został ogłoszony, a oferty będą przyjmowane do 10 stycznia.

Ta inwestycja jest także naturalną kontynuacją modernizacji linii kolejowej Poznań – Piła, która zakończyła się w 2019 roku. Wówczas zmodernizowano przystanki oraz perony w 22 miejscowościach, co znacznie poprawiło komfort podróży. Czas przejazdu między Poznaniem a Piłą został skrócony o niemal 35 minut, a pociągi pokonują trasę w około 70 minut. Kolej stała się „bliższa” pasażerom dzięki nowym przystankom oraz wyremontowanym peronom, a na trasie pojawiły się nowoczesne urządzenia sterowania i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.

– Po zakończeniu budowy drugiego toru w Obornikach, zyskamy nową jakość podróży, a transport kolejowy w Wielkopolsce stanie się bardziej niezawodny i efektywny. Zmniejszenie obciążenia dróg i poprawa jakości transportu to kluczowe elementy rozwoju regionu. Kolejne kroki w tej inwestycji przybliżą nas do celu, jakim jest nowoczesna i bezpieczna kolej – twierdzi Krzysztof Paszyk.


Okładka najnowszego numeru Gazety Obornickiej

Poszukiwany: Lakiernik
Lokalizacja: Oborniki
Umowa o pracę 5300-5500 zł netto
Praca w systemie 2 zmianowym
(6:00-14:00 i 14:00-22:00)
od poniedziałku do piątku
Zadzwoń 884 412 965,
aby dowiedzieć się więcej
szczegółów!

KOREPETYCJE
język niemiecki
Tel. 880 982 441


TANI WĘGIEL
PROMOCJA

Skład opału w Rożnowie poleca:
– Węgiel Kamienny Kostka
LUZ
– Węgiel Kamienny Orzech
Worki LUZ
-PELLET DRZEWNY WYSOKOKALORYCZNY – EKOLOGICZNY
– Ekogroszki Węgla Kamiennego Worki LUZ
– Miał z Groszkiem Luz
Ekogroszek składujemy w suchym, zamkniętym pomieszczeniu
Rożnowo ul. F. Mickiewicza 5
CENY PROMOCYJNE!!
Nie przepłacaj! Zadzwoń!
Tel. 502 612 399 lub 600 371 366
Transport powyżej 1 tony na terenie gmin 
Oborniki, Rogoźno i Ryczywół GRATIS!


Układanie parkietów, podłóg i paneli,
cyklinowanie, polerowanie bezpyłowe
Oborniki tel. 669 934 242


REDAKCJA

Gazeta Powiatowa Ziemia Obornicka. Tygodnik Informacyjny, Kulturalny i Społeczny. Ukazuje się w każdy wtorek od 1991 roku. Wydawca: Handel-Druk-Kolportaż. ISSN 1427-5848.

Reklamy i ogłoszenia
Dorota Misiorna: tel. 660 875 525, dorota@oborniki.com.pl.

Redaktor naczelny: Marek Misiorny,
tel. 517 146 753.

Mail do redakcji: gazeta@oborniki.com.pl.