OBORNIKI. Władze miasta poinformowały o planach budowy przejścia podziemnego, które połączy dworzec autobusowy, nowy dworzec kolejowy Oborniki Miasto oraz perony. Inwestycja ma na celu zapewnienie bezpiecznego przejścia dla pasażerów i rozwiązanie problemu przekraczania torów kolejowych, których liczba na stacji wzrośnie do dwóch.

Nowy budynek dworca kolejowego powstanie w innej lokalizacji niż obecny. Zostanie on ulokowany w pobliżu dworca autobusowego, przy istniejącym przejściu przez tory dla pasażerów. Według projektantów podróżni będą mogli wygodnie przemieszczać się pomiędzy obiektami, a także skorzystać z podziemnego przejścia, by dostać się do miasta.
Budowa dworca jest częścią większego projektu rozbudowy infrastruktury kolejowej w regionie. Plany obejmują modernizację mostu kolejowego nad Wartą oraz budowę drugiego toru na odcinku od posterunku Oborniki Most za Wartą, przez stację Oborniki Miasto, aż do stacji Oborniki Wielkopolskie. Zwiększona liczba zatrzymujących się pociągów sprawia, że przechodzenie przez tory w tradycyjny sposób stałoby się niebezpieczne i niezgodne z przepisami, co uzasadnia konieczność budowy podziemnego przejścia dla pieszych.

Będzie to drugie tego typu rozwiązanie w Obornikach. Kolejne przejście pod torami, o którym wcześniej informowano, ma usprawnić ruch drogowy na ulicy Łukowskiej. Ta ulica, przecięta torami kolejowymi, znajduje się w centrum miasta, gdzie rosnący ruch pociągów powoduje coraz większe zatory na przejazdach kolejowych, prowadząc do zakorkowania miasta, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Budowa tunelu drogowego na Łukowskiej planowana jest na 2029 rok, natomiast realizacja przejścia podziemnego dla pieszych ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.