OBORNIKI, PARKOWO. Pod koniec lipca ruszyły pierwsze prace ziemne na stacjach w Parkowie i Obornikach. Teren został ogrodzony, wyrównywany jest grunt, a zaczęło się też układania nowego toru. To ważny moment – dodatkowy tor zlikwiduje konieczność mijanek, co przełoży się na szybszy i bardziej płynny przejazd pociągów.
W Obornikach już teraz można zobaczyć przygotowania do rozbudowy przystanku. Dotychczasowy peron został zabezpieczony, a niedługo obok niego powstanie zupełnie nowy – z przejściem podziemnym i windą. Wszystko po to, by poprawić komfort podróży i ułatwić dostęp do pociągów również osobom o ograniczonej mobilności.

To część większego projektu realizowanego na linii kolejowej nr 354 Poznań – Piła. W ramach inwestycji, którą prowadzi firma PORR S.A. na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., powstanie około 2 kilometrów drugiego toru między posterunkiem Oborniki Wielkopolskie Most a stacją Oborniki Wielkopolskie. Kluczowym elementem przedsięwzięcia będzie także budowa nowej przeprawy przez Wartę, która znacząco zwiększy przepustowość trasy.
Projekt przewiduje również modernizację infrastruktury pasażerskiej w Parkowie – pojawi się tam nowe, bezpieczne przejście dla pieszych, a peron zyska dodatkowe udogodnienia: wiaty, oświetlenie i elementy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Wartość inwestycji to blisko 100 mln zł netto (około 120 mln zł brutto), a środki pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Prace mają zakończyć się w drugiej połowie 2026 roku, a większość z nich będzie prowadzona bez konieczności wstrzymywania ruchu pociągów. Pasażerowie zyskają nie tylko nową infrastrukturę, ale też możliwość obserwowania postępów z okien kursujących składów.























