GMINA ROGOŹNO. Zarząd Dróg Wojewódzkich podał dokładną dokumentacje budowy obwodnicy Rogoźna o długości 7,1 km.
Początek obwodnicy zaplanowano pomiędzy Cieślami i Marlewem. Koniec planowany jest w Gościejewie na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 11 z drogą powiatową. Będą tam zbudowane ronda, włączające obwodnicę w istniejący układ drogowy.
Całkowita wartość robót to 147,2 mln zł, w tym 98,5 mln zł zostanie pokryte ze środków województwa wielkopolskiego oraz 48,7 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Termin ostatecznego odbioru robót ustalono na 30 lipca 2026 roku. Inwestycja ma trwać więc 780 dni.
Wykonawca robót budowlanych jest PORR Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie.
Podstawowy zakres inwestycji obejmuje budowę:
– jezdni drogi wojewódzkiej nr 241 o szerokości 7,0 m wraz z poboczami o szerokości 1,5 m,
– mostu na rzece Wełna,
– wiaduktu nad linią kolejową Poznań – Piła,
– przepustów nad rzeką Rudka i rzeką Struga Sokołowska,
– dwóch rond,
– trzech skrzyżowań z drogami gminnymi,
– przebudowę lub rozbudowę dróg bocznych,
– dodatkowych jezdni drogi wojewódzkiej – drogi dojazdowe w celu obsługi przyległych terenów,
– ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych oraz przebudowę istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu drogi krajowej nr 11,
– budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy to: klasa drogi: G, kategoria ruchu – KR5; szerokość jezdni 2×3,5 metra.
Celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu samochodowego (zwłaszcza tranzytowego) ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. wąskiego gardła w układzie komunikacyjnym Rogoźna.