ROGOŹNO. Wygląda na to, że w określonym wreszcie czasie kierowcy na trasie wojewódzkiej nr 241 będą mogli omijać Rogoźno.
Inwestycja urzędu marszałkowskiego polegać będzie na budowie obwodnicy Rogoźna o długości 7,1 km.
Początek nowej drogi zaplanowano pomiędzy miejscowościami Cieśle i Marlewo, a koniec w Gościejewie – na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 11 z drogą powiatową. Poprzez budowę rond obwodnica zostanie włączona w istniejący układ drogowy.
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu poinformował, że podstawowym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu samochodowego (zwłaszcza tranzytowego) ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. wąskiego gardła w układzie komunikacyjnym miasta Rogoźna. Dodatkowo jej przebieg umożliwi zachowanie walorów przyrodniczych i obszarów chronionych w sąsiedztwie miasta.
Całość będzie kosztować blisko 150 mln złotych, z czego prawie 100 mln złotych pochodzi ze środków wojewódzkich, a prawie 50 mln złotych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Trasa ma być gotowa na koniec lipca 2026 roku, a więc za dwa lata. Wykonawcą została firma PORR.
W ramach prac powstanie jezdnia o szerokości 7 metrów z poboczami o szerokości 1,5 metra. Pojawi się most na Wełnie, wybudowany zostanie wiadukt nad linią kolejową Poznań-Piła. Powstaną przepusty nad Rudką i Strugą Sokołowską, a także dwa ronda, trzy skrzyżowania, ścieżki rowerowe itp.
Rogoźnianie długo czekali na tę obwodnicę, dziś nareszcie można powiedzieć, kiedy nią pojadą samochody a zwłaszcza uciążliwe w mieście ciężarówki.