OBORNIKI. Czytelnicy pytają, my sprawdzamy i odpowiadamy. Prace remontowe na małym moście przebiegają wciąż zgodnie z planem. Mija kolejny tydzień, a postęp robót idzie pełną parą, co jest dobrą wiadomością dla wszystkich.
Zakończono już roboty związane z piaskowaniem i matowieniem kratownicy mostu. Trwa nakładanie warstwy antykorozyjnej oraz farby wysokocynkowej, co zapewni długotrwałą ochronę mostu.
Na całym obiekcie zamontowano rusztowania, w tym także na podporze mostu (filary na rzece), która została wypiaskowana i przygotowana do dalszych prac.
Po uzupełnieniu ubytków podpory przeprowadzony zostanie zabieg hydrofobizacji, co zabezpieczy ją przed wilgocią.
Wyczyszczono i wypiaskowano węzły pod pokładem górnym na połowie mostu. Eksperci oceniają, że niektóre elementy wymagają naprawy i wzmocnienia, co zostanie wkrótce zrealizowane.
Pojawił się niewielki problem z gazociągiem podwieszonym pod mostem: Jego właściciel, Polska Spółka Gazownictwa, planuje odłączenie i zabezpieczenie gazociągu, co jest konieczne ze względu na jego zły stan techniczny.
Zaraz po zakończeniu nakładania warstwy antykorozyjnej na górnej części kratownicy, wyłączony z ruchu chodnik zostanie rozebrany. Konstrukcja mostu zostanie dokładnie oczyszczona i zabezpieczona, a następnie zostanie zamontowana docelowo nawierzchnia kompozytowa chodnika.
Po zakończeniu prac na jednej stronie mostu, pracownicy przeniosą się na drugą stronę, aby wykonać te same zadania.
Warto też wiedzieć, że w minionym tygodniu została już zamówiona płyta pomostowa, która będzie stanowiła warstwę jezdną mostu.
Korki się na obornickich ulicach wyraźnie skróciły, choć są godziny, w których trzeba dłużej postać. W czasie upałów jest to szczególnie uciążliwe ze względu na zwiększoną ilość spalin stojących pojazdów. Na domiar na początku tygodnia kolejny raz uległy awarii rogatki w ciągu ulicy Łukowskiej, co wydłużyło przejazd tą ulicą o dodatkowe pół godziny. Kto mógł przesiadł się na jednoślad, aby w korkach nie stać. Przykładem może być obornickie starostwo. Do rozpoczęcia remontu mostu stały tam na parkingu przed budynkiem raptem maksymalnie dwa rowery, dzisiaj nie wystarcza „spirali” do ich ustawiania.