POWIAT OBORNICKI. Prace związane z rozbudową linii kolejowej w Obornikach będą prowadzone tak, aby nie zakłócać ruchu pociągów. PKP PLK zapewnia, że inwestycja, obejmująca budowę drugiego mostu kolejowego przez Wartę oraz mijanki w Parkowie, zostanie przeprowadzona „pod ruchem”.
Zapewnienie ciągłości ruchu pociągów w trakcie prac to kluczowy aspekt tej inwestycji, zwłaszcza w kontekście letnich połączeń do nadmorskich kurortów, takich jak Kołobrzeg, Ustka czy Mielno. PKP podkreśla, że wszelkie szczegółowe ustalenia dotyczące organizacji ruchu zostaną doprecyzowane po wyborze wykonawcy, jednak celem jest minimalizacja wpływu budowy na kursowanie pociągów.
– Dołożymy starań, by inwestycja nie wpływała znacząco na przejazdy pociągów. Zobowiążemy wykonawcę do realizacji prac przy utrzymaniu ruchu kolejowego – informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.
Projekt obejmuje budowę drugiej nitki mostu kolejowego nad Wartą w Obornikach oraz mijanki w Parkowie, co pozwoli na zwiększenie dwutorowego odcinka linii o 9%. Dzięki temu zmniejszą się opóźnienia i ograniczenia wynikające z obecnej jednościeżki na większości trasy. W ramach inwestycji powstaną także dwa nowe perony – w Obornikach (300 m) i w Parkowie (200 m).
Dopiero w drugim etapie prac PKP zamierza położyć drugi tor pomiędzy Obornikami a Rogoźnem. Jak zapowiedziano, nie stanie się tak przed 2030 rokiem. Realny termin rozpoczęcia tej inwestycji to 2031 rok.