ZIEMIA OBORNICKA. Wielkopolskie Biuro Planowania Przestrzennego w Poznaniu opublikowało aktualne dane dotyczące ilości i jakości dróg rowerowych w Wielkopolsce. Jak się okazuje, najdłuższa sieć dróg rowerowych znajduje się w Poznaniu i wynosi 268 km, w Pile – 68 km i w Obornikach – 58 km, natomiast w 18 gminach nie ma ani jednego odcinka drogi rowerowej.
Patrząc na dwa pierwsze miasta wyprzedzające Oborniki długością ścieżek rowerowych, warto pamiętać, że właśnie powstają w Obornikach kolejne, a ponadto biorąc pod uwagę, że w Obornikach mieszka ok. 20 tysięcy osób a w Pile prawie 80 tysięcy, w Poznaniu pół miliona, to właśnie w Obornikach przelicznik na mieszkańca jest zdecydowanie najkorzystniejszy.
Podczas gdy w Obornikach sieć dróg rowerowych czy ścieżek pieszo-rowerowych już istnieje, w wielu miastach Wielkopolski taka sieć się dopiero tworzy.
Najwięcej kilometrów dróg rowerowych w trakcie realizacji jest w gminie Wierzbinek – 9,3 km, Stęszew – 8,6 km i Kleszczewo – 7,5 km.
Najwięcej kilometrów planowanych dróg rowerowych wskazano w gminie Krajenka – 62 km, Blizanów – 58 km i Swarzędz – 40 km. W 41 gminach nie ma aktualnie planów rozwoju sieci dróg rowerowych.
Pisząc o drogach rowerowych będących dopiero na etapie tworzenia, na ziemi obornickiej już powstają kolejne. Mowa o ścieżce wzdłuż ul. Polnej w Obornikach czy Bogdanowo-Uścikowo, czego Wielkopolskie Biuro Planowania Przestrzennego pod uwagę nie wzięło, czy drogi rowerowej, jaka powstaje wzdłuż przebudowywanej drogi Wargowo-Kowalewko, obraz infrastruktury dla rowerzystów w Obornikach prezentuje się bardzo, bardzo dobrze.