OBORNIKI, POZNAŃ, WARSZAWA. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad poinformowała, że w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę odcinka S11 Oborniki – Poznań (wraz z obwodnicą Obornik) wpłynęło dotąd 512 pytań ofertowych. To o wiele więcej, niż się spodziewano.
W związku z tym niespodziewanym zainteresowaniem, ostateczny termin składania ofert został przesunięty na 6 grudnia.
Przypomnijmy, że odchodzący rząd zdecydował się przeznaczyć środki na budowę obwodnicy Obornik w ciągu drogi szybkiego ruchu S11.
W ramach inwestycji wykonane zostaną dwa węzły drogowe: Oborniki – ul. Łukowska i Chludowo, 37 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty w ciągu trasy głównej, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przejście pod drogą ekspresową. Zbudowane zostaną również dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogowego drogi S11, dwa miejsca obsługi podróżnych w okolicy Obornik, obwód utrzymania dróg i inne elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej.
Czy nowy rząd będzie kontynuował Program Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku? Czy obwodnica Obornik nadal będzie realizowana czy znów trafi do poczekalni, bo będą ważniejsze zadania? Znaków zapytania jest więcej, ale warto być dobrej myśli i czekać cierpliwie.