OBORNIKI. Co prawda burmistrz Tomasz Szrama wciąż tkwi w zawieszeniu, to jednak nie oznacza pełnej bezczynności. Z jego inicjatywy wyruszyli we wtorek 10 marca do dyrektora wielkopolskiego oddziału Zarządu Dróg Krajowych (GDDKiA) Marka Napierały pełniący obowiązku burmistrza Piotr Woszczyk wraz z kierownikiem wydziału inwestycyjnego Przemysławem Mączyńskim.
Tematem spotkania był stan obecny obiecywanej Obornikom obwodnicy miasta po trasie S11 oraz sprawy bieżące, dotyczące organizacji ruchu po wybudowaniu przez gospodarzy dróg wojewódzkich obwodnicy wałeckiej.
W tej ostatniej kwestii problemy dotyczą zmiany organizacji ruchu dla jego usprawnienia, choć najważniejszym tematem spotkania były sprawy poruszane i uzgadniane już wielokrotnie na spotkaniach z burmistrzem Tomaszem Szramą.
Najważniejsze dla oborniczan to konkretne terminy dotyczące budowy dużej obwodnicy. Z harmonogramu, który został już wcześniej przedstawiony Tomaszowi Szramie, a potwierdzony na wtorkowym spotkaniu wynika, iż prace projektowe zostaną zakończone w drugim kwartale roku 2022 i wówczas powinna rozpocząć się faktyczna realizacja tej inwestycji.
Jak udało się ustalić, uzgodnienia środowiskowe są już w części wykonane i prawdopodobnie do końca tego roku zostanie wydana decyzja środowiskowa.
Marek Napierała przypuszcza, że inwestycja otrzyma mimo wszystko finansowanie i prace będą mogły ruszyć.
Wtorkowe spotkanie potwierdziło harmonogram prac związany z budową dużej obwodnicy miasta, jaki na swojej stronie internetowej zamieściła generalna dyrekcja.
Urząd Miejski w Obornikach jest bardzo zadowolony z wyników rozmów, bowiem wierzymy w to, że zgodnie z zapewnieniami dyrektora Napierały budowa rozpocznie się po zakończeniu prac projektowych – podsumował informację sekretarz gminy Krzysztof Nowacki
Ważny był też drugi temat rozmów, dotyczący reorganizacji ruchu na jedenastce w aspekcie planowanych zmian w związku z obwodnica wałecką.
Zostanie wykonany lewoskręt z DK11 od strony Piły w ulicę Kowanowską. Oznacza to, że jadąc na przykład z Kowanówka, czy Rożnowa będzie można po przejechaniu obydwu rond skręcić w lewo w ulicę Kowanowską.
Zlecona także zostanie zmiana organizacji ruchu i zmienione oznakowanie na skrzyżowaniu drogi krajowej z ulicą Lipową. Od tego czasu w kierunku miasta od strony ulicy Lipowej będzie obowiązywało ograniczenia tonażu do 3.5 tony.