OBORNIKI. Jak na drożdżach rośnie w Obornikach market Metro należący do niemieckiego koncernu o tej samej nazwie. Koncern ten gromadzi takie sieci jak „Makro”, „Media Markt”, „Saturn”, „Real” i inne.
Niemiecka grupa handlowa Metro podając wyniki za III kwartał ogłosiła, że sprzedaż wyniosła w tym czasie 15,6 mld euro, czyli o 4,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 r. Nie uwzględniając jednak zmian kursów walut, to spadek o 0,1 proc. W ciągu dziewięciu miesięcy 2009 r. cała grupa zanotowała spadek sprzedaży – w przeliczeniu na euro – o 3,7 proc. W naszej części Europy grupa poprawiła jednak wynik o 0,7 proc. Udział we wzrostach miały także sieci w Polsce.
Nic więc dziwnego, że wybierane są miasta w których dochody mieszkańców plasują się w rzędzie ponadprzeciętnych. Market Metro jest usytuowany niemal w centrum Obornik przy ulicy Piłsudskiego co gwarantuje mu szerokie grono kupujących. Jedyna bolączka może być problem z parkingiem, choć nie musi, bo wielu kupujących pojawi się tam pieszo.