OBORNIKI. Obornicka obwodnica bez pieniędzy na przyszły rok w budżecie, ale jedenastce, starej DK 11, przybędą nowe mosty. Rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu, Alina Cieślak podliczyła w krótkim sprawozdaniu inwestycje roku 2021 i naszkicowała plany na rok 2022.
Wynika z tego, że w owych planach jest ponad 270 km ekspresówki S11.
Odcinek od granicy województw zachodniopomorskiego i wielkopolskiego do końca obwodnicy Kępna jest na etapie opracowywania dokumentacji projektowej.
Dla odcinków Szczecinek-Piła, Ujście-Oborniki, Oborniki-Poznań wraz z obwodnicą Obornik oraz Ostrów Wielkopolski-Kępno złożone zostały wnioski o wydanie Decyzji Środowiskowej.
Cieślak podkreśliła, że: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego ustali przebieg przyszłej drogi ekspresowej. Dopiero wtedy, mając zapewnione finansowanie inwestycji, będziemy mogli ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców w systemie Projektuj i buduj.
Jak na razie pies pogrzebany jest w zdaniu „mając zapewnione finansowanie inwestycji”, bo takiego zapewnienia wciąż nie ma.
W rozmowie z poseł Martą Kubiak z PiS usłyszeliśmy, że największym problemem będzie przeprawa przez Gwdę i Noteć w Ujściu, bo istniejący tam most jest w połowie zamknięty, a przejazd po nim ograniczony. Trudno będzie znaleźć miejsce, w którym mogłaby powstać nowa przeprawa.
Tymczasem wygląda na to, że posłanka nie doceniła drogowców, którzy znaleźli miejsce na mostu i je nawet zaprojektowali.
Jak bowiem zapewnia rzeczniczka GDDKiA: Otworzyliśmy już oferty dotyczące rozbudowy mostu przez rzekę Gwda i mostu przez rzekę Noteć w ciągu drogi krajowej nr 11 w miejscowości Ujście.