OBORNIKI, ROGOŹNO. Odbywają się spotkania konsultacyjne dotyczące realizacji dokumentacji projektowej związanej z planowaną budową drugiego toru na linii kolejowej w Obornikach oraz mijanki w Parkowie. Drugi tor w Obornikach powstanie być może w ciągu kilku najbliższych lat.
Projekt dotyczy budowy drugiej przeprawy mostowej na Warcie w Obornikach w ciągu linii kolejowej 354 i likwidacji tym samym „wąskiego gardła” związanego z funkcjonowaniem obecnie jednotorowej przeprawy mostowej.
Drugi tor wybudowany zostanie również na odcinku od mostu do stacji Oborniki Wielkopolskie, w związku z czym zbudowany zostanie również drugi peron na przystanku Oborniki Miasto.
Projekt zakłada również budowę mijanki w Parkowie (pomiędzy Obornikami i Rogoźnem), co wraz z budową drugiego toru w Obornikach ma przyczynić się do zwiększenia przepustowości linii kolejowej 354 (Poznań-Piła). To z kolei pozwoli na zwiększenie liczby pociągów na niej.
Podczas spotkań prezentowane są wstępne rozwiązania projektowe, w tym założenia dotyczące skrzyżowań z drogami oraz infrastruktury dedykowanej pieszym.