GMINA OBORNIKI. Długo zapowiadany remont trasy kolejowej Poznań – Piła rozpoczął się we wrześniu a redakcja Ziemi Obornickiej informuje naszych czytelników na bieżąco o wszystkim co remontu dotyczy. Tym razem mamy takie wieści, że niestety w ramach prowadzonych prac nie powstanie drugi tor przez Oborniki, na odcinku pomiędzy Obornikami a Dziembówkiem.
Dotarliśmy do wypowiedzi Arnolda Brescha z PKP PLK, który twierdzi, że – ten projekt odniesie taki sam sukces jak realizowane wcześniej rewitalizacje i za kilka lat wrócimy i dobudujemy tor lub mijanki na tym odcinku pomiędzy Obornikami a Dziembówkiem.
Według wicemarszałka Wojciecha Jankowiaka: Inwestycja z dwoma torami kosztowałaby dwa razy więcej, bo aż 1,2 mld.
Budowę drugiego toru rozważał już samorząd województwa wielkopolskiego, który finansuje obecnie prowadzone prace, ale na taki wydatek samorządu województwa jednak nie stać.
Jednocześnie wicemarszałek zapewnia, że jeden tor jest wystarczający do prowadzenia ruchu regionalnego, a po remoncie na trasie będą kursowały 24 pary pociągów relacji Poznań – Piła.
O czterdzieści minut skróci się też czas podróży pomiędzy tymi miastami. Zdaniem wicemarszałka ewentualna budowa drugiego toru mogłaby się rozpocząć w 2025 roku, ale środki na taką inwestycję PKP PLK musiałoby pozyskać we własnym zakresie.
Wygląda na to, że drugim torem będzie podobnie jak z obwodnicą. Kiedyś w przyszłości o ile znajdą się na to pieniądze.