OBORNIKI. W lutym będą gotowe wszystkie dokumenty niezbędne do budowy obwodnicy Obornik przez tory wronieckie. Plany zakładają wymianę całego mostu, bowiem choć obecny most kolejowy ma jeszcze całkiem solidną konstrukcję, to jednak jest na tyle wąski, że nie można przeprowadzić po nim dwóch nitek jezdni z drogą pieszorowerową włącznie. Zatem most zostanie przeniesiony w inne miejsce a na jego pilonach stanie nowa konstrukcja.
Oprócz wybudowania jezdni z dojazdami zostaną zamontowane też dwa ekrany izolujące od hałasu, po stronie szpitala oraz po stronie Łazienek. Cała obwodnica będzie kosztowała 36 mln złotych.
– Udział finansowy Obornik w tym tak drogim przedsięwzięciu będzie stosunkowo niewielki, bowiem obejmie jedynie oświetlenie i ścieżki rowerowe – wyliczył burmistrz Tomasz Szrama. Dokumentacja ma trzyletnią ważność, zatem prace przy obwodnicy muszą ruszyć do końca roku 2017. O wiele dłużej oborniczanie będą musieli czekać na obwodnicę Obornik w ciągu trasy S-11. To jednak już zupełnie inna sprawa i napiszemy o tym w innym czasie i innym miejscu.