100 tys. zł na elektroniczną obsługę mieszkańców

100 tys. zł na elektroniczną obsługę mieszkańców

OBORNIKI. Wsparcie rozwoju cyfrowego instytucji samorządowych oraz zwiększenie cyberbezpieczeństwa, to główne założenia programu Cyfrowa Gmina finansowanego z Funduszy Europejskich.

O środki na ten cel mogły się ubiegać samorządy z całej Polski. Kwota maksymalnie przeznaczona dla gminy Oborniki w ramach tego programu to 100 tys. zł i w całości udało się te środki pozyskać.

Zgodnie ze złożonym wnioskiem, w ramach uzyskanej kwoty: 23 tys. zł zostanie przeznaczonych na elektroniczne biuro obsługi interesanta, prawie 47 tys. zł na elektroniczne deklaracje, za pomocą których mieszkańcy gminy Oborniki będą mogli załatwić szereg spraw z domu za pomocą Internetu.

Dodatkowo dla ułatwienia załatwiania spraw podatkowych za około 31 tys. zł uruchomiony został w ramach elektronicznych deklaracji moduł podatkowy oraz za około 16 tys. zł moduł związany z deklaracjami śmieciowymi.

Wdrożenie elektronicznych usług, to milowy krok w dziedzinie zdalnej obsługi mieszkańców.

Pozostałe środki w kwocie ok. 37 tys. zł przeznaczone zostały na zakup tzw. macierzy dyskowej, czyli niezbędnych urządzeń, które konieczne są do skutecznego wdrożenia usług elektronicznych.

Podobne artykuły