Skanska nie odpoczywa nawet zimą: stary wiadukt ma jedenastce zburzony, rozpoczęła się budowa mostu przez Wełnę

Skanska nie odpoczywa nawet zimą: stary wiadukt ma jedenastce zburzony, rozpoczęła się budowa mostu przez Wełnę

OBORNIKI. W samo południe 25 stycznia 2019 roku wiadukt w ciągu drogi krajowej nr 11 przeszedł do historii. Potężne betony skruszyły uniwersalne maszyny wyburzeniowe na gąsienicach. Były to urządzenia rozbiórkowe z chwytakami o konstrukcji ażurowej, pozwalające na sortowanie urobku oraz młoty hydrauliczne zaopatrzone w udarowy system burzący i załadowczy.
Jednoczenie trwają, pomimo mroziku i śniegu, prace przy budowie mostu na Wełnie. Jego konstrukcja jest już gotowa i niemal w pełni stabilna. Leży na niej główne przęsło mostu, a wokół widać uwijających się kilkunastu drogowców. Na schodach Łazienek można spotkać oborniczan komentujących poszczególne etapy prac, a te postępują i w imponującym tempie.
Budowę prowadzi Grupa Skanska, której historia sięga 1887 roku.
Warto wiedzieć, że Skanska należy do największych firm budowlano-deweloperskich na świecie, zatrudniając obecnie około 40 tys. osób w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Budują zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Uczestniczą w najbardziej innowacyjnych przedsięwzięciach naszych czasów, pracując obecnie przy 10 tys. projektów na świecie, w tym tym obornickim.
Skanska nie obawia się wahnięć cen materiałów budowlanych i drogowych mając potężne zapasy, na co ja stać. Dość rzec, że przychody Grupy za rok 2017 wyniosły 160 mld SEK (koron szwedzkich), a zysk operacyjny wyniósł 5,5 mld SEK. Główna siedziba firmy mieści się w Sztokholmie w Szwecji. Od 1965 r. Skanska jest notowana na sztokholmskiej giełdzie. Standardy pracy Skanska na całym świecie określają zapisy „Kodeksu postępowania”. W Polsce Skanska działa poprzez trzy spółki: budowlaną Skanska S.A., biurową Skanska Property Poland i mieszkaniową Skanska Residential Development Poland. W roku 2017 Skanska otrzymała po raz piąty prestiżową nagrodę Firmy Budowlanej Roku w konkursie Eurobuild Awards.
Jest jednym ze współzałożycieli i partnerów „Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie” – inicjatywy największych generalnych wykonawców w Polsce, której misją jest poprawa bezpieczeństwa na budowach.
Obserwujący prace wykonywane przez Grupę Skanska przyznają, że widać gołym okiem ład, koordynację, osprzętowanie i planowane działanie na każdym z odcinków drogi średnicowej z Poznania do Wałcza.
Po uprzątnięciu terenu po wyburzonym wiadukcie, przyjdzie czas na wywóz pozostałego gruzu i ogromnych ilości ziemi, a potem przyjdzie czas na budowanie drugiej połowy ronda na jedenastce i montaż wiaduktu w osi ulicy Staszica.
To prace główne, a wiosną ruszą też te uzupełniające i wykończeniowe. Skanska ma czas na wszystkie prace do końca roku, ale jak już informowaliśmy wcześniej, główny inżynier projektu twierdzi, że uda się je ukończyć do ostatnich dni sierpnia. Potem będzie można sprawdzić, jak droga średnicowa rozładowuje centrum Obornik z ciężarówek.

Podobne artykuły