Minister w Obornikach. Może to szansa na nowy dworzec Oborniki Miasto?

Minister w Obornikach. Może to szansa na nowy dworzec Oborniki Miasto?

OBORNIKI. W pewnych mediach ukazała się informacja o tym, że burmistrz Obornik „zerwał” negocjacje z PKP. – Jak mogłem zerwać coś, czego nie było? – Pyta zaskoczony tym Tomasz Szrama i dodaje: Negocjacji jako takich nie było, bo nie przystąpiła do nich kolej.
Tomasz Szrama zdecydował się wybudować ostatecznie dworzec z budżetu Obornik, o ile nic się w tej materii nie zmieni.
Tu jednak przyszedł z pomocą Obornikom szczęśliwy los i przedwyborcze podróże rządzących. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapragnął przejechać się nową trasą pociągu na odcinku Piła-Poznań. Tymczasem od Obornik do Piły tor jest dopiero stabilizowany, nie działa sygnalizacja, zatem na ministerialną przejażdżkę wybrano odcinek Oborniki-Poznań.
Krótko przed południem minister wraz ze świtą dotarł na duży dworzec, czyli Oborniki Wielkopolskie. Tam w asyście wiceministrów i przedstawicieli kolei obejrzał tory, zerknął na peron i zapewnił, że: Kolej w Wielkopolsce zmienia się na lepsze. Kończą się prace na kolejowym odcinku Piła–Poznań. Obecnie realizujemy wielki program modernizacji polskiej kolei, na rekordową skalę. Łącznie w linie kolejowe, dworce i tabor zainwestujemy około 100 miliardów złotych, a województwo wielkopolskie jest jednym z tych, które już mogą cieszyć się pierwszymi efektami prac.
Na owym peronie nie mogło zabraknąć gospodarza. Przyjechał Tomasz Szrama, trzymając w dłoni petycję, w której apeluje o budowę obiecanego oborniczanom nowego dworca w miejscu, gdzie rozpada się dworzec Oborniki Miasto i gdzie gmina wybudowała nowoczesny dworzec przesiadkowy.
Burmistrz wręczył ową petycję wiceministrowi Andrzejowi Bittelowi, który obiecał przekazać sprawę odpowiedniej komórce oraz przyjrzeć się jej osobiście.
Wiceminister Bittel powiedział: Po raz pierwszy od wielu lat o inwestycjach na kolei myśli się kompleksowo. Powstaje spójna, wysokiej jakości oferta dla pasażerów, obejmująca wszystkie etapy podróży. Jednym z wielu beneficjentów tego programu jest właśnie województwo wielkopolskie. Modernizacja linii Poznań–Piła, dwa poznańskie dworce: jeden gruntownie zmodernizowany, drugi wybudowany od nowa.
O obornickim dworcu na razie nie było ani słowa, choć gdyby minister wysiadł na małym dworcu, a natura zmusiła go do skorzystania tam z toalety, to może temat obiecanego Obornikom dworca stałby się bardziej ważki.
Póki co, minister jak przyjechał, tak odjechał. Jego zastępca zapewnił o – wysokiej jakości ofercie dla pasażerów obejmującej wszystkie etapy podróży – więc także i dworce.
Dzień po tym wydarzeniu miała miejsce kolejna konferencja na kolejowym szlaku, tym razem posła Krzysztofa Paszyka.
Przybył wraz z grupą działaczy PSL, by wyrazić oburzenie powodowane: Próbą ogrzewania się przez obecnie rządzących w cieple cudzych sukcesów.
Stojąc na nowym peronie stacji Oborniki Miasto (wybudowanym przez rząd PiS), Krzysztof Paszyk z PSL wygłosił antyrządową tyradę: Jesteśmy w miejscu szczególnie ważnym, które powstało dzięki działaniom i finansom samorządu wojewódzkiego. To koalicja PO SL samorządu wojewódzkiego przeznaczyła ponad 600 milionów na przebudowę linii kolejowej Poznań-Piła. Konicznym był w tym miejscu postęp cywilizacyjny, poprawa bezpieczeństwa i zapewnienie mieszkańcom tej części województwa dojazdów do pracy i szkół. Przez trzy lata rządów PiS ich władze nie zadbały o to ani odrobinę. To oburzające, że próbują zawłaszczyć sobie naszą pracę i chwalić się naszymi sukcesami. Społeczeństwo powinno wiedzieć, że w roku 2007 premier Jarosław Kaczyński zdegradował linię kolejową Poznań-Piła do rangi linii lokalnej, przez co nie mogła ona być objęta rządowym dofinansowaniem.
Pewnym jest jedynie to, że wokół niezbędnego Obornikom budynku stacyjnego dzieje się wiele i może to coś przyniesie jeszcze przed tymi wyborami lub kolejnymi. Faktem jest jednak, o czym pisaliśmy kilkukrotnie, że w okresie rządów PO-PSL w Obornikach władze z Warszawy nie zrobiły dla Ziemi Obornickiej wiele, natomiast obecny rząd przeprowadza lub zapowiada szereg ważnych, długo oczekiwanych inwestycji w regionie.

Podobne artykuły