Remont kolei ekspresem, a do Piły autobusem

Remont kolei ekspresem, a do Piły autobusem

GMINA OBORNIKI. Prace nad przebudową linii kolejowej Poznań – Piła przez Oborniki i Rogoźno posuwają się w dobrym tempie. Trwają przebudowy przejazdów kolejowych od Obornik po Parkowo.
W Obornikach (Miasto, a teraz już Głównych) jest niemal gotów nowy peron, znacznie dłuższy i zdecydowanie nowocześniejszy od poprzedniego. Rosną skarpy wokół toru, przez co pociągi przez centrum Obornik pojadą ciszej. Niemal gotowa jest infrastruktura drogowa w okolicy przyszłego dworca. Mocno zaawansowane są prace przy przebudowie mostu kolejowego. Wzmocnione zostały konstrukcje zabytkowego obiektu na Warcie, bo tak o obornickim moście trzeba dziś mówić, a także wyremontowano dwa wiadukty kolejowe w Bogdanowie. Rośnie tam peron i dojście do niego.
Po majowym weekendzie na trasę Wargowo – Oborniki wróciły pociągi i rozpoczął się kolejny etap prac na odcinku Oborniki – Piła. Na peronach przebudowanego odcinka pojawiają się już wiaty, ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Prace torowe na tym szlaku już się zakończyły, ale trwają jeszcze roboty przy odwodnieniu i remoncie oraz budowie przepustów pod torami.
Na trasie z Obornik do Piły Głównej zostaje wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Wykonawca będzie prowadził wymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowe i zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składów dalekobieżnych pojadą tą trasą przez Krzyż lub Stargard.
Wszystkie prace mają zakończyć się w grudniu 2019 roku. Wówczas czas podróży pomiędzy Poznaniem a Piłą skróci się o 40 minut. Całkowity koszt remontu to ponad pół miliarda złotych, a projekt Poznań – Piła to jedno z największych przedsięwzięć komunikacyjnych województwa wielkopolskiego.
Nowe rozjazdy i system sterowania ruchem kolejowym pozwolą na przejazd większej liczby pociągów. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 120 km/h a towarowe do 80 km/h. Po zakończeniu modernizacji czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 min, zamiast wcześniejszych 120 min, a z Obornik do Poznania w godzinach szczytu pociąg pojedzie co pół godziny.

Podobne artykuły