Pociągi będą jechać przez Krzyż, nie Oborniki i Rogoźno

Pociągi będą jechać przez Krzyż, nie Oborniki i Rogoźno

POWIAT OBORNICKI. W marcu rozpocznie się kolejny etap remontu szlaku kolejowego Poznań – Piła. Jako, że remontowany będzie jednotorowy odcinek, to zostanie on zamknięty dla ruchu, a pociągi spółki PKP Intercity zostaną skierowane trasami objazdowymi. Niestety oznacza to, że ominą one Oborniki i Rogoźno a ceny biletów będą wyższe.
Remont trasy Poznań – Oborniki – Rogoźno – Piła rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku. Pierwszy etap prowadzony był na jednym z torów pomiędzy Poznaniem a Obornikami i w związku z tym nie generował większych utrudnień. Zmieni się to w kolejnych etapach. Już wkrótce ma się rozpocząć remont jednotorowego odcinka pomiędzy Obornikami a Piła, a wówczas trasa zostanie zamknięta.
Wiadomo, że uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa, ale PKP Intercity planuje przekierowanie trzech swoich składów na trasy objazdowe. Na jednotorowej linii tylko tak można wykonać szeroki zakres prac i przygotować lepsze parametry trasy. Oznacza, to że dwie pary naszych pociągów jadące z Poznania w kierunku Słupska będą skierowane inną trasą. Składy TLK Gwarek 48104/84104 i TLK Malczewski 3806/8306 pojadą przez Krzyż i Stargard – informuje w rozmowie z branżowym portalem Rynek Kolejowy Marta Ziemska, rzecznik prasowa PKP Intercity. Inaczej będzie też kursował IC Szkuner, który pojedzie do Krzyża, a stamtąd – prowadzony lokomotywą spalinową – dojedzie do Piły i wróci na swoją stałą trasę.
Trasa objazdowa jest jednak dłuższa, a to oznacza wyższą cenę biletów, bo cena biletu ustalana jest na podstawie przejechanych kilometrów. I tak za trasę Poznań – Kołobrzeg podróżni zapłacą 62 zł zamiast 57 zł, za trasę Poznań – Słupsk 65 zł zamiast 63 zł, a za trasę Poznań – Koszalin 61 zł zamiast 56 zł.
Wydłużenie trasy oznacza też wydłużenie czasu podróży o 10-15 minut. Zmieniona organizacja ruchu obowiązywać będzie od 11 marca do 8 grudnia.

Podobne artykuły