Staraniem burmistrza będzie most zastępczy w Obornikach

Staraniem burmistrza będzie most zastępczy w Obornikach

OBORNIKI. Wskutek powstania nowego rządowego podmiotu „Wody Polskie” zrobił się bałagan w kompetencjach i raz ustalone porozumienia musiały przejść weryfikację. Dotyczy to decyzyjności w sprawie ewentualnej rozbiórki budynku wodowskazówki, a to wiąże się z budowa mostu zastępczego na Warcie, bez którego trudno sobie wyobrazić komunikację w Obornikach.
Sprawę wziął w swoje ręce burmistrz Obornik i tak długo odwiedzał i przekonywał wszystkie organy mające wpływ na ów most, że jest już niemal pewnym, iż ten most powstanie.
Ma go wybudować zwycięzca przetargu na remont mostu na Warcie w ciągu drogi krajowej nr 11.
Przetarg ogłosi poznańska delegatura Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Nie dysponuje ona jednak gruntem pod most zastępczy. Należy on od do gminy, a w części do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej (RZGW) w Poznaniu. Na ich części stoi wspomniany budynek wodowskazówki. Nie można go rozebrać, bo ma tam siedzibę osoba badająca poziom wody w Warcie.
Tomasz Szrama przekonał dyrektora RZGW, by przeniósł na pewien czas swą działalność w inne miejsce, przypominając mu, że takowe istnieje przy ulicy Łukowskiej i wystarczy ustawić tam kontener biurowy, do którego gmina dostarczy media. W problematycznym budynku mieszkają jednak jeszcze osoby, które wprowadziły się tam nie całkiem legalnie, a mimo to wyrzucić na bruk ich nie można. Wiceburmistrz Piotr Woszczyk podjął się już znalezienia dla nich lokali zastępczych. Wówczas będzie można leciwy budynek wyburzyć i wybudować w jego miejscu przyczółek mostu zastępczego.
Dyrektor RZGW zgodził się na rozbiórkę, pytając jednak, kto sfinansuje postawienie im w przyszłości nowego budynku. Tomasz Szrama wyjednał u dyrektora GDDKiA, że wybuduje dla RZGW nowy budynek, choć zastanawia się też nad tym, czy nie warto obarczyć tym zwycięzcę przetargu na remont obornickiego mostu.
Piszemy o tym tak szczegółowo, aby pokazać na ile skomplikowany to problem i ile trzeba mieć determinacji, by ten węzeł gordyjski rozplątać. Szrama przez ponad tydzień musiał codziennie odwiedzać kogoś ważnego w Poznaniu, wykonywać dziesiątki rozmów, by doprowadzić do takich ustaleń, że most zastępczy powstanie.
Budowa mostu zastępczego rozpocznie się jeszcze w tym roku. W tym roku rozpocznie się też remont mostu na Warcie, ale jedynie w części przywodnej. W 2018 naprawiane będą jedynie filary mostu, co nie koliduje z ruchem. Remont samego mostu ruszy w roku 2019, gdy będzie już gotów most zastępczy.
Jego budowa nie jest obowiązkiem burmistrza. Remont mostu w ciągu DK 11 także. Nie powinna burmistrzowi spędzać snu z powiek wodowskazówka, ni problemy zarządu wód. Dlaczego więc się pan burmistrz w to aż tak angażuje? – Bo moim obowiązkiem jest dopilnowanie, by oborniczanie mogli swobodnie się poruszać, by miasto nie zostało zakorkowane, więc jeżeli nikt się tym tak na serio nie zajmuję, muszę się zająć tym ja – odparł Tomasz Szrama.

Podobne artykuły