Ruszył drugi etap przebudowy torowiska, najcięższy będzie trzeci

Ruszył drugi etap przebudowy torowiska, najcięższy będzie trzeci

ZIEMIA OBORNICKA. Długo zapowiadane prace na linii kolejowej Poznań – Piła rozpoczęły się we wrześniu i objęły odcinek od Poznania do mostu kolejowego w Obornikach. Zmodernizowano już 25 km jednego z dwóch torów, sieć trakcyjną i obiekty inżynieryjne. Przebudowano perony od strony modernizowanego toru na stacjach i przystankach: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo. Trwają prace przy budowie peronów wyspowych w Złotnikach i Wargowie, gdzie obsługę podróżnych zapewniają tymczasowe perony. Na modernizowanym odcinku Poznań – Oborniki Most wymieniono 9 rozjazdów, ważnych elementów linii kolejowej, odpowiedzialnych za sprawny ruch pociągów. Z początkiem roku przywrócono już ruch pociągów po obu torach. 
Zakończenie pierwszego etapu nie oznacza jednak końca prac. Rozpoczyna się kolejny etap i do marca układane będą kable telekomunikacyjne do nowego lokalnego centrum sterowania. Budowane są nastawnie kontenerowe. Zaplanowano również prace przy sieci trakcyjnej. Te prace pozostaną bez wpływu na przejazdy pociągów z Obornik i do Obornik. Duże utrudnienia wystąpią dopiero wiosną, po rozpoczęciu trzeciego etapu. Wówczas remontowany będzie jednotorowy fragment torowiska, a to oznacza, że ruch pociągów pomiędzy Obornikami a Piłą zostanie całkowicie wstrzymany. 
Wszystkie prace zakończą się w grudniu 2019 roku. Podróż z Poznania do Piły ma się wówczas skrócić o 40 minut.

Podobne artykuły