Oborniki i Rogoźno ze wspólną koleją

Oborniki i Rogoźno ze wspólną koleją

POWIAT OBORNICKI. Modernizacja linii kolejowej Poznań – Piła zbliża się wielkimi krokami, a celem mieszkańców powiatu obornickiego może być szybie połączenie Rogoźna i Obornik z Poznaniem pociągami przemierzającymi tę trasę co pół godziny.

– Pomysł marszałka województwa wielkopolskiego zakłada w przyszłości, po modernizacji linii, uruchomienie 11 par pociągów, ale może ich być też 17 w dwie strony oczywiście, czyli jednostkowo 34 kursy, tak by odbywały się one co 30 minut. Wówczas kolej byłaby atrakcyjna dla pasażerów i mogła ich „nasycić” w szczycie potrzebnymi połączeniami – wyliczył ekspert komunikacyjny burmistrz Piotr Woszczyk.  Wielkopolski Urząd Marszałkowski sfinansuje podstawowe połączenia, a pozostały koszt dodatkowych połączeń mają solidarnie dźwigać samorządy w proporcjach po 40% gminy i 20% powiaty.

Piotr Woszczyk ma propozycję, która dotyczy nie tylko obszaru metropolitalnego, ale i zakłada tak zwany wariant rozszerzony – krótki, który objąłby tylko odcinek Oborniki – Poznań. Widziałby też wariant dłuższy dotyczący i Rogoźna, co jest odzwierciedleniem podobnych wariantów na innych trasach (np. krótki Pobiedziska, długi Gniezno). Podstawą jest porozumienie z 2015 roku parafowane nie tylko przez członków Metropolii Poznań, ale i ościennych gmin. Teraz zbliża  się realizacja i konieczne jest przyjęcie solidarnej zasady w całej Wielkopolsce. – Ze strony Obornik i Rogoźna oraz powiatu obornickiego uczestniczyliśmy w spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim i jesteśmy zobowiązani do odpowiedzi wspólnej ze starostą powiatu – powiedział wiceburmistrz.

Gdyby udało się w tej kwestii porozumieć, niewielkim nakładem finansowym można by połączyć koleją Rogoźno i Oborniki z Poznaniem, tak by bardziej się opłacała taka komunikacja zbiorowa od indywidualnej samochodowej.

Podobne artykuły