Obwodnice i remonty dróg w powiecie obornickim

OBORNIKI. Gośćmi posła Krzysztofa Paszyka byli przedstawiciele struktur gminnych PSL: Andrzej Ilski, Kazimierz Zieliński i Bogusław Janus. W obornickim biurze poselskim spotkali się z marszałkiem Wojciechem Jankowiakiem. Głównym tematem rozmów była sprawa obwodnicy Obornik przez most wroniecki. Marszałek zapewniał, że realizacji tej inwestycji nic nie powinno przeszkodzić. Trwają prace projektowe, a w czerwcu przyszłego roku na plac budowy wjadą pierwsze koparki. 1200 metrów drogi kosztować będzie aż 15 milionów złotych, bowiem w jej ciągu znajdą się dwa obiekty inżynierskie ? most i wiadukt.

Marszałek mówił też o obwodnicy Obornik dotyczącej drogi krajowej nr 11. Wojciech Jankowiak stoi na czele Stowarzyszenia S-11 monitorującego tę inwestycję. Nie miał dobrych wiadomości, zdementował bowiem te o rychłym rozpoczęciu prac nad odcinkiem obornickim. Przyznał, że nie warto się oszukiwać. O rozpoczęciu tworzenia tak oczekiwanej obwodnicy będzie można mówić dopiero po roku 2020.

Obie te obwodnice łączy odcinek ?krajówki?, od przyszłego ronda na Staszica do mostu na Warcie. Po otwarciu obwodnicy przez most wroniecki, na ten zatłoczony już dziś odcinek drogi wjedzie co najmniej 20% więcej pojazdów z tranzytu odbywającego się obecnie po drodze wojewódzkiej Czarnkowska, Rynek, Powstańców, co sparaliżuje to miejsce.

Marszałek mówiąc o innych odcinkach dróg wojewódzkich wspomniał o ulicy Łukowskiej, której 330 metrowy fragment – vis a vis PGKiM czy Lidla – zostanie wyremontowany, bo jego nawierzchnia jest już mocno zużyta.

Jankowiak mówił także o obwodnicy Rogoźna. Ta stanie się faktem już w całkiem nieodległym czasie. Tu wspomniał o 12 letnich staraniach o tę obwodnicę Bogusława Janusa, ówczesnego burmistrza Rogoźna. ? 5- kilometrowa droga wchodzi w skład Wojewódzkiego Planu Transportowego. Na jej realizację Urząd Marszałkowski chce pozyskać środki unijne, o które będzie się starał na przełomie lat 2016- 17 i finansowanie z tej osi jest już przesądzone, bo zarząd województwa nie ma tu żadnej konkurencji.

Marszałek mówił też o innych planach inwestycyjnych na drogach wojewódzkich oraz podobnych przedsięwzięciach, o czym piszemy w innym miejscu.

Podobne artykuły